Eerste dagen in High School - Reisverslag uit Elwood, Verenigde Staten van Steef Brandsma - WaarBenJij.nu Eerste dagen in High School - Reisverslag uit Elwood, Verenigde Staten van Steef Brandsma - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in High School

Door: Steef Brandsma

Blijf op de hoogte en volg Steef

12 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Elwood

Het is alweer een tijdje geleden dat ik geschreven heb en ik heb teveel leuke dingen meegemaakt voor een enkele blog, daarom zal ik alleen de speciale dingen vertellen.

30 Juli ging ik bijvoorbeeld naar Kings Island met Carter en Caleb. Dit is een gigantisch pretpark met allemaal supervette attracties. De chearleaders verbleven toevallig in het hotel naast Kings Island dus daar hebben we de verdere avond doorgebracht en ook dat was leuker dan leuk!

Twee dagen later stond alweer het volgende uitje op het programma. Inter Milan en Chelsea speelden in Indianapolis een wedstrijd en zo'n kans kan je natuurlijk niet laten lopen en daarom besloten ik en Caleb naar de wedstrijd te gaan. Dat was een zeer goede keuze want het was echt een hele leuke wedstrijd en we hadden super goede plekken. Als kers op de taart speelde de Nederlander Marco van Ginkel ook nog zestig minuten mee.

De volgende dag de State Fair bezocht in Indianapolis. Dit is de grootste fair van de staat en is echt gigantisch! Ik heb de hele dag rondgelopen en heb niet twee keer hetzelfde gezien! Ook dit was weer een meer dan geslaagde dag.

3 Augustus kwam dan eindelijk de andere uitwisselingsstudent aan in Indiana. Ik zit namelijk niet als enige Europeaan in de Beeman familie. Sondre is een jongen uit Noorwegen en verblijft hier ook een jaar, hij is superaardig en het is alleen maar chil dat hij er eindelijk is.

Vrijdag 8 augustus was dan toch echt de eerste schooldag. De dag ervoor nog even inkopen gedaan want het is hier normaal om helemaal netjes naar school te gaan op je eerste dag. Met onze spliksplinter nieuwe kleren vertrokken Sondre, Caleb en ik om 07.30 naar school. Ik zal jullie even kort meenemen door een standaard schooldag want die is anders dan in Nederland.

Als je aankomt haal je eerst je boeken op in je locker (een echte Amerikaans grote locker) en dan ga je naar je eerste leslokaal. De les begint echter nog niet want je begint met 30 minuten lezen. Het lezen begint echter ook pas na het volkslied en een minuut stilte. Dan begint de eerste les, wat bij mij US History is. Alle lessen duren zeventig minuten. Na de les ga je weer naar je locker wissel je je boeken en ga je naar je tweede les (in mijn geval Psychology). Na weer zeventig minuten les heb je een half uur Resource, dit is een soort huiswerkklas. Dan heb je een half uur pauze. Iedereen gaat in de rij staan om zijn eten op te halen en daarna in de grote kantine zitten. Na de pauze heb je nog twee lessen (English and Computer) en om 03.05 ben je uit. Deze vier vakken volg je elke dag gedurende 18 weken en dan wissel je van vakken.

Na de eerste schooldag was het gelukkig alweer weekend waarvan natuurlijk dubbel en dik genoten moest worden. Het is nu maandag en mijn tweede schooldag is net voorbij. Ik kan zeggen dat het heel gezellig is op school en dat iedereen super behulpzaam (als ik mijn locker weer eens niet open krijg) en aardig is.

Ik ga nu naar soccerpractice dus spreek jullie snel weer!

  • 13 Augustus 2013 - 06:21

    Roland:

    Leuk weer om te lezen over je ervaringen. Toch wel wat veranderd op school met huiswerkblokken en leespauzes (of wordt er dan hard gewerkt?). Ziet er naar uit dat je ook op school een goede start hebt. Super! En nu maar voorbereiden op de eerste soccermatch. Succes!

  • 13 Augustus 2013 - 07:51

    Ineke:

    Nieuwe kleren voor de eerste schooldag, het moet niet gekker worden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Steef

Hier kan je mij volgen gedurende het jaar dat ik in Amerika zal doorbrengen. Ik ga voor een jaar naar highschool in Elwood, Indiana en leef bij een gastgezin.

Actief sinds 14 Juli 2013
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 7661

Voorgaande reizen:

17 Juli 2013 - 06 Juni 2013

Jaar highschool in Elwood, Indiana

Landen bezocht: