Eerste American Football en soccergame! - Reisverslag uit Elwood, Verenigde Staten van Steef Brandsma - WaarBenJij.nu Eerste American Football en soccergame! - Reisverslag uit Elwood, Verenigde Staten van Steef Brandsma - WaarBenJij.nu

Eerste American Football en soccergame!

Door: Steef Brandsma

Blijf op de hoogte en volg Steef

30 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Elwood

Het is alweer een tijdje geleden dat ik jullie op de hoogte heb gehouden van al mijn activiteiten hier, maar dat is zeker niet omdat ik niks meegemaakt heb. In drie weken namelijk vier voetbalwedstrijden gespeeld, mijn eerste American Football game gekeken, tal van leuke feestjes gehad en natuurlijk gewoon elke dag naar school gegaan.

Na vier weken van elke dag zware training was daar vorige week woensdag dan eindelijk onze eerste voetbalwedstrijd. Tegenstander was Oak Hill, vorig jaar de nummer twee van de gehele staat Indiana, een pittige tegenstander dus. Zeker als je bedenkt dat Tipton vorig jaar geen enkele wedstrijd had gewonnen. Ook dit jaar begonnen we slechts, we gingen met 7-1 ten onder. Iedereen was er gelukkig aan gewend dus geen boze of chagerijnige gezichten in de (Amerikaanse school) bus naar huis.

Vrijdag was de eerste Football game van het seizoen. Football is hier de belangrijkste sport en dan speelden ze ook nog eens tegen de grote rivaal, Hamilton Heights. Vanaf een paar dagen voor de wedstrijd werd je niet serieus genomen als je over iets anders dan "The game" praatte. Op vrijdag kwamen alle football-spelers en cheerleaders in hun uniform naar school en ging de laatste les niet door voor een zogeheten pep-sessie. Hierbij gaan alle High School leerlingen naar de gym en wordt de boel flink opgepept door de cheerleaders, de band en de footballcoaches. Om acht uur begon de wedstrijd dan eindelijk en het was echt ongelofelijk gaaf! Meer dan 2000 man, landelijke TV (ze zenden echt alles uit!) en een enorme sfeer. Van begin tot het eind genoten en uiteindelijk won Tipton ook nog eens met 28-7! Een uitslag om trots op te zijn, neem dat maar van mij aan.

Na een weekend vol feestjes stonden er op maandag, dinsdag en donderdag weer voetbalwedstrijden op het programma. Maandag speelden wij (de voetballers) tegen Heights en ondanks dat niemand er echt goede hoop in had (laatste tien jaar verloren) waren er meer dan 1000 mensen op de tribune. En dan vooral omdat iedereen "De Europeanen" wel eens wilden zien spelen. Na een enorm lange wedstrijd (twee keer veertig minuten zuivere speeltijd) uiteindelijk met 1-0 gewonnen en dus weer een groot feest.

Dinsdag weer een thuiswedstrijd. ditmaal tegen Delphi. Na de overwinning op Heights zouden we hun ook wel verslaan, we hadden vorig jaar echter maar met 8-2 verloren. Dat bleek een iets moeilijkere opgave, maar uiteindelijk ook deze wedstijd gewonnen, ditmaal met 2-1.

Woensdag, na mijn eigen voetbaltraining, mijn eerste volleybalmatch ooit bezocht. Ook hier bijna 1000 man op de tribune, dat is trouwens echt het leuke aan schoolsport, en weer een feest want de Tipton girls wonnen van de Heights girls.

Nu op het punt van vertrekken naar de football wedstrijd tegen de school naast ons, Elwood. Daarna gelijk door naar het huis van mijn gastoma in Kentucky voor een lang weekend aan meer Cumberland. Met twee speedboten, waterskies, tubes, en vier vrienden van school wordt dat zeker leuk!

Spreek jullie snel weer, geniet van het leven!

• 31 Augustus 2013 - 00:22

Gideon:

oeioei 7-1 pak rammel ontvangen aardig pijnlijk. Met mij daar was het sws niet 7-1 geworden maar dat begrijp je wel :). Beter snel keertje skypen.

Gideon