Homecoming, seniornight en het begin van zwemmen - Reisverslag uit Elwood, Verenigde Staten van Steef Brandsma - WaarBenJij.nu Homecoming, seniornight en het begin van zwemmen - Reisverslag uit Elwood, Verenigde Staten van Steef Brandsma - WaarBenJij.nu

Homecoming, seniornight en het begin van zwemmen

Door: Steef Brandsma

Blijf op de hoogte en volg Steef

17 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Elwood

Er zijn de laatste maand veel speciale dingen gebeurd hier in Amerika, dingen waar ik in Nederland echt nog nooit van had gehoord. Zo heb je hier bijvoorbeeld de homecomingweek. Dit is de week dat het football team voor de een na laatste keer thuis speelt. In deze week zijn er allemaal speciale activiteiten zoals Football voor de meisjes, een gigantisch kampvuur met de hele school, een schoolfeest en volleybal voor jongens. Ook is er elke dag een ander thema en komt iedereen verkleed naar school. Ik moet zeggen dat zo een week school echt veel en veel leuker maakt, vooral als iedereen zich ook nog echt blijkt te verkleden. Op superhero dag kwamen mensen met cape en al. Zou zeker ingevoerd moeten worden in Nederland!

In dezelfde week was het voor het voetbalteam seniornight. Dit is de allerlaatste keer dat de seniors een thuiswedstrijd spelen en dus best bijzonder. Alle ouders lopen met hun kind het veld op en er wordt in het kort verteld wat het kind later wil gaan doen. Met mijn en Sondre zijn ouders ver weg leek het voor ons niet door te gaan, maar gelukkig offerde mijn gastzus zich op om met ons te lopen. Een hele leuke ervaring en de voetbalwedstrijd werd ook nog eens gewonnen!

Zaterdag voor de eerste keer een Amerikaanse universiteit bezocht, en die zijn iets anders dan hier in Nederland. Bijvoorbeeld alle sporten zijn geregeld via school en collegesport is echt super populair in Amerika. NAar een football game geweest van Purdue en er waren echt 40.000 mensen. Universiteiten zijn hier ook echt veel groter, het lijkt een beetje op een Europese stad en er zitten makkelijk meer dan 20.000 mensen op een college. Dezelfde avond dan het eerste schoolfeest, alle jongens kwamen met een date en het is een beetje de taak van het meisje om de jongen het naar zijn zin te maken die avond. Het gaat er dus een beetje anders aan toe dan in Nederland, maar iedereen had wel de tijd van zijn leven.

Afgelopen week was alweer de laatste week van de eerste periode (9 weken) op school en daarom vol met toetsen en verslagen. Is gelukkig allemaal goed gegaan. En sta voor alle vakken, op Engels na, een A wat neerkomt op een 10. Het was ook, helaas, de laatste week van voetbal. Met een pijnlijke 9-0 nederlaag eindigde ons seizoen afgelopen zaterdag. We hadden verreweg het beste seizoen van Tipton ooit dus iedereen was gelukkig nog steeds trots op ons. Met een gemiddelde van rond de 500 toeschouwers was het ook erg leuk om hier voetbal te spelen.

Nu voetbal voorbij is beginnnen de zogeheten wintersporten. Je kan kiezen uit zwemmen, basketbal of worstelen. Mijn keuze is zwemmen geworden omdat mijn beide broers hier dat ook doen. Het is echt een superzware sport ben ik na twee dagen achtergekomen. Heb echt overal spierpijn de volgende dag, maar het gaat er professioneel aan toe en het is een leuk team dus dat maakt een hoop goed!

Ik ga morgen mijn tweede universiteit bezoeken, Indiana University, en ik vertel jullie volgende keer zeker hoe dat was!

Groeten uit Tipton, Indiana!

  • 21 Oktober 2013 - 17:05

    Heleen Uit Voorschoten:

    Hoi Steef,
    Wat leuk om al jouw belevenissen te lezen en fijn dat je het blijkbaar zo naar je zin hebt! En ook nog een A staan voor alle vakken, tsjongejonge!
    Wij leven op afstand met je mee, blijf vooral veel blogs schrijven en foto's plaatsen!!
    Groeten, ook van Christiaan, Heleen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Steef

Hier kan je mij volgen gedurende het jaar dat ik in Amerika zal doorbrengen. Ik ga voor een jaar naar highschool in Elwood, Indiana en leef bij een gastgezin.

Actief sinds 14 Juli 2013
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 7656

Voorgaande reizen:

17 Juli 2013 - 06 Juni 2013

Jaar highschool in Elwood, Indiana

Landen bezocht: