Just like the movies - Reisverslag uit Elwood, Verenigde Staten van Steef Brandsma - WaarBenJij.nu Just like the movies - Reisverslag uit Elwood, Verenigde Staten van Steef Brandsma - WaarBenJij.nu

Just like the movies

Door: Steef Brandsma

Blijf op de hoogte en volg Steef

19 Juli 2013 | Verenigde Staten, Elwood

Ik ben nu al helemaal verliefd op de USA terwijl ik hier slechts een kleine twee dagen ben. Na een vermoeiende reisdag van 25 uur werd ik onthaald op het vliegveld door mijn gastouders, Michelle en Thomas, mijn gastbroer, Caleb, en drie van zijn vrienden, Carter, Codiy en Bryan. Ik werd vanaf dat moment helemaal het Amerikaanse leven ingezogen. Op onze weg naar huis gingen we bijvoorbeeld nog even langs de Mac. Ik had dorst dus ik wilde een kleine fanta halen, maar dat was niet mogelijk.. Er was namelijk slechts een formaat beker die je telkens zelf mocht bijvullen. Het formaat van de beker was ongeveer twee keer zo groot als een large beker bij ons! Alle verpakkingen zijn zoveel groter hier, het wordt nog heel moeilijk om niet dik te worden dit jaar!

De volgende morgen was eigenlijk vrij relax en na een paar potjes Halo, een of ander schietspel, ging ik voor het eerst naar Tipton High School. Ook al is het midden in vakantie, de school start op 9 augustus, het was echt heel erg druk. Dat komt omdat alle school teams gewoon doortrainen in de zomer. Eerst gingen we een uur het krachthonk in waar een stuk of vijftig jongens hard aan het trainen waren volgens een vaste trainingsschema. Na dat was ik van plan om te gaan kijken bij de training van het American Football team omdat Caleb, Bryan en Codiy daarin spelen. Ik werd echter meteen door een van de tien(!) coaches gevraagd of ik mee wilde doen. Hij had namelijk gehoord dat ik uit Europa kwam en daar voetbal speelde. De trainer was daarom razend enthouisiast omdat hij goede verhalen had gehoord over Europeanen, niemand noemt me een Nederlander. Na wat uitleg begreep ik dat hij me als kicker wil gaan gebruiken. De kicker is de man die de bal tussen de palen in de lucht moet schieten en omdat ik op voetbal zit gaat iedereen er van uit dat ik dat kan. Na enkele proeftrappen (2 van de 3 waren raak!) was hij helemaal enthouisiast dus ik denk dat ik er een nieuwe sport bij heb voor aankomend jaar.

Na de training gingen we naar het lokale zwembad waar Caleb werkt als een lifeguard. Ik ontmoette hier veel leuke mensen die jammer genoeg wel allemaal naar een andere school gaan. 'S avonds gingen we met dezelfde mensen zwemmen bij Calebs oma. Toen we aankwamen, rond 11 uur 's avonds, ging iedereen gelijk helemaal los. Het was echt een typische Amerikaanse poolparty zoals uit de films en iedereen schreeuwde alleen maar: " Welcome to America Steef (spreek uit Steve of Stef)." Rond drie uur 's nachts kwamen was het feest afgelopen en ik viel al in slaap in de auto terug naar huis zo moe was ik. Drie uur 's nachts is trouwens 9 uur 's ochtends voor jullie in Nederland.

Vandaag gaan we shoppen omdat ik nu ineens Footballshoes nodig heb voor aankomend jaar. Ook moet ik nog opzoek naar een mobiele telefoon die hier wel werkt... Ik zal jullie op de hoogte houden.

Greating from Elwood, Indiana!!!

  • 19 Juli 2013 - 20:26

    Ineke:

    Volgens mij is dit een typisch gevalletje "neus in de boter".
    geweldig steef, blijf ons op de hoogte houden het is erg leuk om te lezen!
    liefs Ineke

  • 19 Juli 2013 - 21:33

    Roland:

    Hoi Steef,
    Mooi verslag van je eerste indrukken. Ik hoop dat je een geweldige tijd hebt en ik heb er alle vertrouwen in. Have fun and be a good European boy!
    Roland

  • 26 Juli 2013 - 13:14

    Johan:

    Ha Steef,
    Ik las net je verslag. Leuk, dat wordt nog hard trainen daar. Zo meteen herkennen we je niet meer. Drie keer breder en groter. Nog veel plezier daar en geniet er van.
    Johan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Steef

Hier kan je mij volgen gedurende het jaar dat ik in Amerika zal doorbrengen. Ik ga voor een jaar naar highschool in Elwood, Indiana en leef bij een gastgezin.

Actief sinds 14 Juli 2013
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 7660

Voorgaande reizen:

17 Juli 2013 - 06 Juni 2013

Jaar highschool in Elwood, Indiana

Landen bezocht: