Atletiek seizoen begonnnn plus prom date geregeld - Reisverslag uit Elwood, Verenigde Staten van Steef Brandsma - WaarBenJij.nu Atletiek seizoen begonnnn plus prom date geregeld - Reisverslag uit Elwood, Verenigde Staten van Steef Brandsma - WaarBenJij.nu

Atletiek seizoen begonnnn plus prom date geregeld

Door: Steef Brandsma

Blijf op de hoogte en volg Steef

18 Februari 2014 | Verenigde Staten, Elwood

De laatste maand vooral heel veel sneeuw gehad en daardoor eigenlijk relatief weinig school. Met veel sneeuw bedoel ik dan ook al gauw rond de 20 tot 30 centimeter. In de laatste vier weken hebben we hierdoor minstens acht hele dagen school gemist. Al die dagen moeten helaas wel weer worden ingehaald, of dat elke dag een uur meer school wordt of langer door in de zomer weten we nog niet.

Ondertussen is het zwemseizoen wel geëindigd met de zogeheten seniornight tegen Elwood. Seniornight is de laatste keer dat je een thuiswedstrijd hebt en dan nemen alle seniors afscheid van het publiek. Je loopt met je ouders voor iedereen langs terwijl een omroeper een leuk praatje over je leven houdt. Omdat mijn ouders vanzelfsprekend niet even langs konden komen liep ik samen met twee vrienden, Codey en Seth, the walk of fame. Daarna werd er natuurlijk gezwommen en het was een mooie afsluiter voor mij persoonlijk met twee derde plaatsen en een vierde plaats.

Nu zwemmen afgelopen is, ben ik met atletiek begonnnen. Dit vooral omdat het een enorm leuke groep is met jongens en meisjes. De eerste trainingen zijn vooral heel erg veel rennen en dat gaat niet snel veranderen als ik de anderen moet geloven... Ondertussen zijn zowel girls en boys basketbal teams aan Sectionals begonnen. Dit is een knock-out toernooi aan het einde van het seizoen om te bepalen wie het beste is. Onze meisjes wonnen afgelopen zaterdag de sectional championship en gaan nu door naar regonials. Als je daar vervolgens ook weet te winnen vervolg je naar semi-state en als je daar succesvol bent ga je naar state, oftewel de grote finale. In state staan de twee beste ploegen van de hele staat dus dat is een hele prestatie. Ons jongens basketbal team haalde semi-state de laatste 3 jaar dus er worden grootste dingen verwacht dit jaar.

In Tipton komt er elk jaar een groep Costa Ricanen voor een korte uitwisseling van twee weken. Zo ook dit jaar en ondanks dat hun engels niet al te goed was zeker een paar vrienden gemaakt. Ook nog met de twee begeleiders naar een wedstrijd van de Indiana Pacers geweest. De Pacers zijn het plaatselijke basketbalteam en momenteel een van de beste van de hele NBA en dus zeer leuk om regelmatig een bezoekje te brengen. De Costa Ricanen, die voor het eerst sneeuw zagen hier, zijn momenteel weer lekker warm thuis, maar in een paar weken komt er een hele groep Duitsers langs!

Afgelopen week ook een prom date geregeld. Prom is hier echt super groot en ook al is het pas over twee maanden het moest nu al gevraagd worden en het liefst op een speciale manier. Zo gezegd zo gedaan, met een speciale taart met prom erop geschreven Anne meegevraagd en ze zei ja!

Ik zal jullie zeker op de hoogte houden van al het sportnieuws uit Tipton en alle andere leuke dingen die mij overkomen!

Groeten Steef!

• 18 Februari 2014 - 20:38

Sandra:

Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt Steef. Super dat je het zo naar je zin hebt!

• 19 Februari 2014 - 14:03

Fieke:

Hé hé eeein-de-lijk weer een verhaal, leuk om te lezen wel!!