Het laatste maandje - Reisverslag uit Elwood, Verenigde Staten van Steef Brandsma - WaarBenJij.nu Het laatste maandje - Reisverslag uit Elwood, Verenigde Staten van Steef Brandsma - WaarBenJij.nu

Het laatste maandje

Door: Steef Brandsma

Blijf op de hoogte en volg Steef

21 Juli 2014 | Verenigde Staten, Elwood

Ik kwam er laatst achter dat ik nooit de laatste maand had verslagen. Dit is zeker niet omdat er niks speciaals of leuks gebeurd is, maar simpelweg omdat ik het veels te druk had met allerlei gave dingen!

Het begon allemaal aan het einde van mei met atletiek sectionals. Dat is een soort van toernooi aan het einde van het seizoen en veruit de meest belangrijke wedstrijd van het jaar. Ik moest drie evenementen rennen, de 400 meter en ik was onderdeel van het 4x400 en 4x800 meter team. Helaas in geen van deze onderdelen naar de volgende ronde gekomen, maar wel 2 persoonlijke records gerend. 53.13 op de 400 en 2.06 op de 800, niet slecht voor een eerstejaars aldus mijn coach.

Een paar dagen daarna was graduation op Tipton High School. Omdat ik natuurlijk niet echt geslaagd was kreeg ik alleen maar een certificaat, maar het hele gebeuren eromheen werd er niet minder door. 150 Leerlingen in een blauw gewaad en met zo'n typisch hoedje op mochten één voor één het podium overlopen onder toeziend oog van ongeveer elke inwoner van Tipton. Daarna zoals gebruikelijk met iedereen op de foto en dan was het na ongeveer 5 uur eindelijk afgelopen. De dagen erna heel veel feestjes van alle leerlingen die geslaagd waren en toen ging ik alweer op reis met mijn ouders en Amerikaanse broer Caleb.

Las Vegas was onze eerste bestemming. Met veertig graden casino in casino uit lopen. Ook nog naar een dolfijnenshow geweest, tijgers en haaien gezien. Het allergaafste was toch om op de top van de Stratosphere (300 meter hoog) kermis attracties te rijden die allemaal over het randje gingen en dus giga eng waren. Ook was het uitzicht echt adembenemend omdat we er om 11 uur 's avonds waren. Het was heel gaaf om er een keer te zijn, maar terug hoef ik zeker niet voordat ik 21 ben. Toen naar Tuscan, Arizona gevlogen waar mijn vader zijn gastbroer een zomerhuisje heeft. Hele aardige man en ik en Caleb hadden het zwembad daar heerlijk voor onszelf dus het was helemaal prima. Ook nog een zogeheten missile silo geweest waar de Titan 2 lag opgeslagen, oftewel de nucleaire bom die gericht stond op Rusland.
Op dag zes van onze trip gingen we naar de Grand Canyon. Het is echt super moeilijk om uit te leggen hoe adembenemend het daar is. En toen als kers op de taart ook nog met een helikopter erboven mogen vliegen, echt zo ongelofelijk gaaf. Sowieso een van de vetste dingen van mijn leven.
De volgende dag naar Yosemite national park, een van de bekendste nationale parken van Amerika. Vooral door de mooie watervallen en gigantisch grote bomen die er staan. Caleb en ik gingen raften door de rivier die midden door het park liep en zo af en toe lekker zwemmen. Het water was echt adembenemend koud.
De volgende dag op naar San Francisco en daar bleven we de laatste drie dagen van onze reis. Onder meer de Golden Gate Bridge overgerend, in een traditionele cable cart door de stad gereden, china town en de gay wijk bezocht en nog veel meer vette dingen gedaan. Echt een superleuke stad met amper echte hoogbouw.

Toen weer teruggekeerd naar Tipton voor mijn laatste twee dagen in Tipton, niet echt hele bijzondere dingen gedaan maar gewoon langzaam van iedereen afscheid genomen en veel tijd doorgebracht met mijn beste vrienden vriendinnen. Toen werd ik door ongeveer 15 man naar het vliegveld gebracht en moest ik helaas alweer naar huis, waar ik nu al weer een hele maand heb doorgebracht. Achteraf ben ik echt superblij dat ik gegaan ben naar Amerika, het was sowieso het mooiste jaar van mijn leven en ik kan het dan ook iedereen aan raden. Als je erover nadenkt om het ook te doen en je wil meer weten over hoe het daar is dan ben ik altijd bereid om je vragen te beantwoorden.

• 24 Juli 2014 - 11:22

Roy Overmars:

Netjes Steef! Mooi geschreven! Klinkt erg leuk.