Staatfinale, kerst en oud en nieuw - Reisverslag uit Elwood, Verenigde Staten van Steef Brandsma - WaarBenJij.nu Staatfinale, kerst en oud en nieuw - Reisverslag uit Elwood, Verenigde Staten van Steef Brandsma - WaarBenJij.nu

Staatfinale, kerst en oud en nieuw

Blijf op de hoogte en volg Steef

03 Januari 2014 | Verenigde Staten, Elwood

Het is alweer een maandje geleden dat ik geschreven heb en dat komt alleen maar omdat ik het echt verschrikkelijk druk heb gehad. Het begon een maand geleden met Thanksgiving, black friday en de staatfinale van het Footballteam.

Met thanksgiving komt de hele familie bij elkaar om je vervolgens helemaal vol te stoppen met heerlijk voedsel. En dat allemaal op de favoriete plaats van de Amerikaan, voor de tv. De dag erna was het black friday, de dag met allemaal gigantische kortingen in alle winkels. Het begint in de midden van de nacht, maar als je de echt grote kortingen wilt krijgen moet je toch echt al een paar uur eerder komen. Als de deuren dan eenmaal opengaan, stormt iedereen naar binnen om de beste koopjes te krijgen. Uiteindelijk met een goedkope tv uit deze gekte gekomen. Twee dagen later was een grote dag voor Tipton High School, ons footballteam stond namelijk in de staatfinale. Deze wedstrijd vond niet op ons schoolveld plaats, maar in het stadion van de Indianapolis Colts (professionele Footballteam uit Indiana) voor rond de 15.000 mensen. Uiteindelijk werd er aardig dik verloren, maar voor mij en Sondre was er nog wel een mooie herinnering aan deze dag. We mochten namelijk in de rust het veld op om een soort van spel te spelen tegen twee kinderen van de andere school. En omdat we wonnen kregen we ook nog een mini football helm als aandenken.

De volgende week was het dan eindelijk tijd voor mijn eerste zwemwedstrijd. Ik lig nu al 2 maanden elke dag in het zwembad en ik wilde dan ook wel eens weten hoe goed ik eigenlijk was. Ik zwom de 50 meter vrije slag en de 100 meter vrije slag en haalde in beiden een redelijke tijd. Heb nu al ongeveer vijf wedstrijden gehad en mijn tijden blijven sneller worden, tot tevredenheid van mijn coach. Ook was ik in deze week naar een wedstrijd van de Indiana Pacers geweest. Dit is het professionele basketbalteam van Indiana en momenteel het beste team van de NBA. Ondanks dat we echt de slechtste plaatsten in het stadion hadden echt supergaaf om mee te maken.

De volgende week ook nog wel een leip iets meegemaakt. Het had erg gesneeuwd en de weg was heel erg glad dus toen we op weg waren naar huis gleden we zo van de weg af. Amerika is iets anders dan Nederland en het dichtbijzijnde huis was dan ook op ongeveer drie kilometer van ons vandaan. Na een lekkere wandeling in -5 graden in mijn trui eindelijk aangekomen bij het huis en deze aardige man had gelukkig een paar scheppen voor ons. Na dezelfde afstand terug gelopen te hebben konden we onszelf uitgraven en eindelijk naar huis.

Afgelopen twee weken was het kerstvakantie en de familie uit Mississippi kwam voor een week langs. Kerst is hier echt iets supergroot, de hele familie komt bijeen op meerdere dagen, je doet gezellig spelletjes en eet met elkaar. Maar kerstochtend is toch wel het hoogtepunt van alles. Iedereen wordt wakker rond 7 uur (ongeveer drie uur eerder dan normaal) en dan, als iedereen er is, kan het pakjes openmaken beginnen. Dingen krijgen en zien dan andere jou gegeven cadeaus leuk vinden is natuurlijk altijd een goed begin van de dag.

Dinsdag was het natuurlijk oud&nieuw. Hier geen vuurwerk, maar gewoon aftellen voor de tv met al je vrienden en dan gezellig doen.

Al met al waren het weer een paar uiterst chille weken en ik denk dat de komende weken ook weer vol leuke dingen zitten, maar daar horen jullie volgende keer dan wel weer over.

Nog een gelukkig nieuwjaar en tot volgende keer!
Groeten,
Steef

  • 03 Januari 2014 - 22:16

    Heleen En Chris:

    Hoi Steef, een happy Newyear vanuit Voorschoten! Wat een enthousiaste verhalen schrijf je! Je hebt nu zeker armen als Schwarzenegger?? Geniet ervan!

  • 04 Januari 2014 - 16:09

    Gideon:

    Michael Phelps incoming

  • 05 Januari 2014 - 15:30

    Marie-jose En Jan Hopman:

    Hoi steef, als jij nu niet the time of your life hebt, dan weet ik het niet meer. Wat een leuk gastgezin heb je en een geweldige mogelijkheden voor sport. Je komt straks thuis met een super sportlijf. We wensen je nog een gouden tijd in the USA. En een mooi 2014. Groet van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Steef

Hier kan je mij volgen gedurende het jaar dat ik in Amerika zal doorbrengen. Ik ga voor een jaar naar highschool in Elwood, Indiana en leef bij een gastgezin.

Actief sinds 14 Juli 2013
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 7642

Voorgaande reizen:

17 Juli 2013 - 06 Juni 2013

Jaar highschool in Elwood, Indiana

Landen bezocht: