Footballteam naar de staatfinale en tornado's! - Reisverslag uit Elwood, Verenigde Staten van Steef Brandsma - WaarBenJij.nu Footballteam naar de staatfinale en tornado's! - Reisverslag uit Elwood, Verenigde Staten van Steef Brandsma - WaarBenJij.nu

Footballteam naar de staatfinale en tornado's!

Door: Steef Brandsma

Blijf op de hoogte en volg Steef

24 November 2013 | Verenigde Staten, Elwood

Het waren weer een paar uiterst leipe weken hier in Amerika. Ten eerste waren hier vorige week ineens tornado's. Gelukkig werd ons huis en stadje niet getroffen, maar tien kilometer verderop was alles helemaal plat. Ik zag dat het zelfs op nu.nl stond, maar het kwam dit keer toch wel echt dichtbij. Winkels van mensen van mijn school die helemaal vernield waren of mensen die in Kokomo waren ten tijde van de tornado en auto's rond zagen vliegen. Ik hoop dat het deze winter maar lekker koud blijft want de tornado onstond namelijk door de hete lucht. Na de tornado is het wel weer flink afgekoeld, het is hier nu rond het vriespunt overdag en dan 's nachts rond de -15 graden Celsius.

Gelukkig zijn er ook genoeg leuke dingen gebeurd de afgelopen weken. Ons footballteam is zo goed bezig dat ze volgende week in het grootste stadion van Indiana (60.000 zitplekken) mogen spelen voor de prijs van beste team van de staat. Football leeft hier nu dus ook echt extreem op school en in heel Tipton. Bijna geen huiswerk en in alle klassen wordt er eigenlijk alleen maar over football gepraat. Ouders komen naar school om spandoeken te maken, de cheerleaders versieren de kleedkamer en verzorgen een zogeheten pepsessie. Hierbij komen alle leerlingen en leraren samen om het footballteam nog even op te peppen voor de game. Het is al met al een grote happening voor een stadje met 10000 inwoners.

Ondertussen ben ik ook nog steeds aan het zwemmen en gaat steeds beter. Op 5 december is mijn eerste wedstrijd dus ik ben benieuwd of acht keer per week trainen genoeg is voor een goed resultaat.

Aankomende week zit ook weer vol met leuke dingen. Donderdag is het namelijk Thanksgiving, dus lekker eten met de hele familie. Dan vrijdagnacht om 12.00 start black friday. Dat is shoppen met enorme kortingen en dat gaat de hele dag door. En dan op zaterdag de footballgame!

Ik hou jullie op de hoogte.
Groeten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Steef

Hier kan je mij volgen gedurende het jaar dat ik in Amerika zal doorbrengen. Ik ga voor een jaar naar highschool in Elwood, Indiana en leef bij een gastgezin.

Actief sinds 14 Juli 2013
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 7643

Voorgaande reizen:

17 Juli 2013 - 06 Juni 2013

Jaar highschool in Elwood, Indiana

Landen bezocht: